Lukt het niet? Wij zijn tot 17:00 uur beschikbaar via telefoon of chat

 

Studenten

1. Hoe log ik in?

Je kan inloggen door op de startpagina van www.datzaljeleren.nl in het linker, lichtblauwe vak, je gebruiksnaam en wachtwoord in te vullen. Je gebruikersnaam is hetzelfde als je e-mailadres. Je wachtwoord is je zelfgekozen wachtwoord.

Zie dit instructiefilmpjevoor meer informatie.

X
2. Wat is mijn studententoegangscode?

Bij sommige boeken krijg je ook toegang tot een e-learningmodule. In dat geval staat er een studententoeganscode in het boek. Met deze code kan je op www.datzaljeleren.nl de prijs van een e-learningmodule in je winkelwagentje op € 0,- zetten. Bekijk de uitgebreide stappen in het instructiefilmpje.

In sommige gevallen wordt de studententoeganscode op een andere manier verstrekt, bijvoorbeeld via de docent. Deze code werkt dan hetzelfde als een code uit een boek.

X
3. Ik heb al een account, maar de studententoegangscode werkt niet.

Met een studententoegangscode kan je de prijs van een e-learningmodule in je winkelwagentje op € 0,- zetten.

Als een studententoegangscode niet werkt kan dat verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld:

  • Het is geen code van www.datzaljeleren.nl. Controleer of de code bestaat uit cijfers en geen letters bevat, en of deze het volgende formaat heeft: 1234-123456-1234. Als dit niet zo is of er staan letters in de code, dan betreft het een code van een ander bedrijf. Neem in dat geval contact op met de leverancier of de persoon die de code verstrekt heeft.
  • De code is al door iemand anders gebruikt. In dat geval zie je deze melding verschijnen als je de code op www.datzaljeleren.nl wilt gebruiken. Dit kan gebeuren als je een tweedehands boek hebt gekocht. In dat geval zal je een nieuw boek moeten kopen of de e-learning erbij aan moeten schaffen. Controleer bij de verkoper van het tweedehands boek of je het nog kan terugsturen en je geld terug kan krijgen. Bij online winkels heb je vaak 14 tot 30 dagen de tijd om het product terug te sturen en je geld terug te krijgen.
  • Als je de stappen van het instructiefilmpje hebt doorlopen en de code werkt nog steeds niet, neem dan contact met ons op.
4. Ik wil een bestelling plaatsen zonder studententoegangscode, hoe doe ik dat?

Je kan op de startpagina van www.datzaljeleren.nl jouw instelling, opleiding, collegejaar en klas invullen. Dan kom je in jouw vastgestelde e-learninglijst.

Vink hier het juiste product aan (en vink de andere producten uit). Klik op ‘volgende’. Maak een account aan of log in als je al een account hebt. De e-learningmodule staat direct in je account. Deze stappen zijn ook te zien in dit instructiefilmpje.

X
5. Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat doe ik nu?

Je kan je wachtwoord opvragen door op de knop ‘Wachtwoord vergeten?’ te klikken. Deze kan je vinden op de homepage in het lichtblauwe vak naast de inlogknop. Door je e-mailadres in te voeren wordt een e-mail met een nieuw wachtwoord naar het door jou opgegeven e-mailadres gestuurd.

6. Hoe bestel ik een boek?

Via www.datzaljeleren.com kunnen enkel e-learningmodulen worden aangeschaft. De boeken die in sommige gevallen daarbij horen, kunnen via andere aanbieders gekocht worden. Jouw school bepaalt bij welke aanbieder je de boeken het beste kunt aanschaffen. Let op: de e-learning die bij het boek hoort, is persoonsgebonden en kan slechts éénmalig gebruikt worden om toegang te krijgen tot de e-learning!

Op www.datzaljeleren.nl worden geen boeken verkocht.
Op www.datzaljeleren.nl kan je alleen e-learningmodulen aanschaffen. Als je (ergens anders) een boek hebt gekocht waarbij een studententoegangscode zit voor e-learning op www.datzaljeleren.nl dan kan je op onze website deze code gebruiken om de prijs van deze e-learning in het winkelwagentje op € 0,- te zetten.

7. Mijn geld zou teruggestort worden maar het is nog niet bijgeschreven.

Als je een bevestigingsmail hebt ontvangen dat het geld teruggestort wordt kan het enkele dagen duren voordat het bedrag op je rekening bijgeschreven wordt. Als het na een week nog niet bijgeschreven is op je rekening, neem dan contact met ons op.

8. Hoelang is mijn module geldig?

Doorgaans zijn de modulen de gehele studieduur plus één jaar geldig. Zit je in één van de pilotklassen, dan is de module één jaar geldig. In je account zie je onder de titel van iedere e-learningmodule tot wanneer deze geactiveerd is. Tot die datum heb je toegang tot de e-learngingmodule.

9. Kan ik mijn account delen met iemand anders?

Nee, de e-learning is gepersonaliseerd, het systeem past zich aan aan jouw kennisniveau. Dat betekent dat het account niet door meerdere personen kan worden gebruikt.

10. Wat gebeurt er als iemand anders inlogt op mijn account?

Als iemand anders jouw account gebruikt om e-learning te maken, dan klopt jouw eigen voortgang in de modulen niet meer. Ook kan het adaptieve systeem zich niet meer aan jou aanpassen. Als iemand jouw module afrondt dan kan je hem zelf niet meer doen en zal je hem dus opnieuw aan moeten schaffen.

11. Moet ik software downloaden voor het gebruik van de module?

Dat is niet nodig, de e-learning werkt in moderne browsers zoals Chrome, Safari, FireFox of Edge.

12. Mijn module start niet, wat moet ik doen?

Dit kan veroorzaakt worden door een ad-blocker zoals Ad Block Pro. Schakel de ad-blocker uit en controleer of de module het dan wel doet. Als deze het weer doet kan je een uitzondering voor www.datzaljeleren.nl maken in de ad-blocker zodat deze de volgende keer niet meer geblokkeerd wordt. Neem bij blijvende problemen contact met ons op.

13. Mijn school, opleiding of klas staat niet in de lijst, hoe kan ik de studententoegangscode gebruiken?

Klik op de link ‘Staat uw instelling, opleiding of klas er niet bij? Klik dan hier!’ onder het selectiescherm op de homepagina. Hier kan je alle gegevens invullen en naar ons opsturen. Het duurt dan ongeveer twee dagen voor wij de website bijgewerkt hebben.

14. Kan ik uitloggen zonder dat mijn scores kwijt raken?

Ja, het systeem onthoudt alle scores. Als je wilt stoppen met de e-learningmodule kun je rechtsboven op het kruisje klikken. De volgende keer dat je inlogt, ga je verder waar je gebleven bent.

Docenten

1. De student heeft een tweedehands boek, hoe maakt hij de e-learningmodule?

In dat geval zal de student een nieuw boek moeten kopen of de e-learning apart aan moeten schaffen. Laat de student controleren bij de verkoper van het tweedehands boek of hij het nog kan terugsturen en het geld terug kan krijgen. Bij online winkels heb je vaak 14 tot 30 dagen de tijd om het product terug te sturen en je geld terug te krijgen.

2. Hoelang is de module van een student geldig?

Doorgaans zijn de modulen de gehele studieduur plus één jaar geldig. Bij sommige pilotklassen is de module één jaar geldig. In je account zie je onder de titel van iedere e-learningmodule tot wanneer deze geactiveerd is. Tot die datum heb je toegang tot de e-learngingmodule.

3. Kan een student uitloggen zonder dat de scores kwijtraken?

Ja, het systeem onthoudt alle scores. Als je wilt stoppen met de e-learningmodule kun je rechtsboven op het kruisje klikken. De volgende keer dat je inlogt, ga je verder waar je gebleven bent.

4. Moet de student software downloaden voor het gebruik van de module?

Dat is niet nodig, de e-learning werkt in moderne browsers zoals Chrome, Safari, FireFox of Edge.